عکس باران

عکس زیبا انسان طبیعت منظره شهر زمین آسمان غروب

عکس باران

عکس زیبا انسان طبیعت منظره شهر زمین آسمان غروب

ده عکس پربیننده سال 2008 به انتخاب نشنال‌ جئوگرافیک

سایت نشریه نشنال جئوگرافیک پربیننده‌ترین عکس‌های سال 2008 را منتشر کرد.
اولین عکس از این مجموعه ده‌تایی مربوط به عکس هوایی از قبیله تازه کشف شده در آمازون است. اعضای این قبیله ناشناخته که به نظر تاکنون هیچ انسان متمدنی ندیده‌اند به سمت هواپیمایی که از بالای سر آنها عبور می کند نیزه پرتاب می‌کنند.
کارشناسان معتقد‌اند پوشش رنگی بدن های آنها نوعی اعلان خشونت است.

 

این عکس هوایی از منطقه‌ای حوالی برزیل و پرو گرفته شده است.

 


دومین عکس پربیننده به انتخاب سایت نشنال جئوگرافیک مربوط به مقارنه مشتری و زهره با ماه است که در یکم دسامبر سال 2008 انگار به زمین لبخند می‌زنند.
این عکس در حوالی شهر مانیل کشور فیلیپین گرفته شده است. در حالی که مردمان کشورهای آسیایی این لبخند آسمانی را مشاهده می‌کردند مردمان کشور امریکا این منظره را به شکل کاملا برعکس و اخمو دیدند.

 



لاشه یخ زده ده‌پای عظیم‌الجثه سومین عکسی است که بینندگان زیادی را به خود جلب کرده است. این حیوان خجالتی که در اعماق دریا زندگی می‌کند برای اولین بار توسط دانشمندانی از نیوزلاند در آوریل 2008 دیده شد. این حیوان برای ماه‌ها پس از صید توسط ماهیگیران یخ زده بود. صیادان قطب جنوب این ماهی را در سال 2007 صید کرده بودند.
کشف این گونه شگفتی‌های زیادی را به همراه آورد. دانشمندان می‌گویند چشم بزرگ این حیوان که در اعماق دریا‌های تاریک (1980متر) زندگی می‌کند، می‌تواند نقش اندام تولید مثل را ایفا کند.

 



چهارمین عکس پرمخاطب مربوط به آثار تخریب‌های توفان اقیانوسی IKE در هوستون ایالت تکزاس می‌شود. این عکس از برجی در این شهر گرفته شده است. توفان تمام قدرت خود را با تخریب ساختمان‌ها، جاری کردن سیل در خیابان‌ها و ویرانی سواحل خلیج‌ به میلیون‌ها نفر از ساکنان این شهر نشان داد.
باد در ساعت 3 صبح با سرعت 177کیلومتر در ساعت توفان اقیانوسی IKE را به شهر گالوستون رساند.

 



عکس پنجم مربوط به صید سفره‌ماهی بزرک دیگری است که در سواحل هنگ‌کنگ توسط ماهیگیران تفریحی به صورت زنده صید شده است. در این عکس سفره ماهی 4.3 متری در دست ماهیگیران و زب هوگان (محقق) قرار دارد.
وزن این گونه تا 450 کیلوگرم هم گزارش شده است به طوری که می‌توان آن را بزرگ‌ترین سفره ماهی جهان نام برد. زِب هوگان پس از هفته‌ها جستجو توانست این ماهی را در آب‌های رودخانه بانگ پاکنگ واقع در تایلند بیابد. این ماهی مدت کوتاهی پس از صیدش در ناباوری وضع حمل کرد.

 



دونیم کیلومتر پایین‌تر از سطح دریا این شبه هشت‌پای Magnapinna عجیب و غریب توسط دستگاه‌های کنترل از راه دور شرکت نفتی شل ثبت شد و نشریه نشنال جئوگرافیک در تاریخ 24 نوامبر خبر آن را منتشر کرد. مسئولین استخراج نفت و گاز این شرکت از دیدن این موجود در اعماق زیاد دریا هنگام حفر چاه بسیار تعجب کرده‌اند.

 



هفتمین عکس مربوط به عکس استیو وینتر از ایالات متحده است که بعد از 10 ماه انتظار بالاخره توانست عکسی از پلنگ برفی را در ارتفاعات لاداک هرمیس هند بگیرد.
این حیوان نادر که در آسیای میانه زندگی می‌کند و می‌تواند دمای منفی 40 تا مثبت 40 را تحمل کند. این عکس برای عکاسش جایزه بهترین عکس حیات وحش سال را به همراه آورد.

 



عکس دیگر که بیشترین مخاطب را داشته است مربوط به ستاره‌های دریایی غول پیکر متعلق به قطب جنوب می‌شود. در این عکس ستاره‌های دریایی که 60 سانتی متر اندازه دارند توسط دو محقق موسسه ملی مطالعاتی آب و هوا نیوزلند حمل می‌شوند. آنها به همراه سایر محققان در سرشماری 35 روزه حدود 30 هزار موجود دریایی را در ماه‌های فوریه و مارس به ثبت رسانده‌اند.

 



از نظر طبیعی هم این قورباغه درختی می تواند این مار چشم گربه‌ای را بخورد، هم این مار آن قورباغه را. دیوید میتلند انگلیسی این عکس را ساعت سه صبح در جنگل های بارانی برزیل گرفته است.
این حالت آن قدر طولانی شد که عکاس ترجیح داد تا صحنه را بدون دیدن نتیجه ترک کند. این عکس یکی از کاندیداهای برترین عکس در مسابقه عکاسی از حیاط وحش سال 2008 بود. این دومین عکس پربیننده در آن مسابقه بود.

 



عکس آخر مربوط به آتشفشان چاپیتن در شیلی است که پس از 9 هزار سال فعال شده است. این عکس در نشریه نشنال جئوگرافیک منتشر شده است. انفجارهای درون آتشفشان می‌تواند باعث ایجاد رعد و برق‌های شدید شود.این صاعقه‌ها احتمالا به دلیل برخورد خرده‌های سنگ، خاکستر و یخ بوجود آمده‌اند. فوران گدازه‌ها به صورت متناوب برای ماه‌ها باعث شد ساکنان پاتاگونیا سرگردان بمانند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد