عکس باران

عکس زیبا انسان طبیعت منظره شهر زمین آسمان غروب

عکس باران

عکس زیبا انسان طبیعت منظره شهر زمین آسمان غروب

تصاویری از استودیو پخش برنامه های تلویزیون فارسی بی بی سی


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
فرناز قاضی زاده مجری اخبار

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

اتاق فرمان

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

فرناز قاضی زاده و نادر سلطان پور مجریان اخبار

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

اتاق فرمان

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

مینا رزقی فیلمبردار

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

داریوش کریمی سردبیر اخبار، پونه قدسی مجری و راب بینون

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

پونه قدسی مجری

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

اتاق اخبار

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

فرین عاصمی، مهدی پرینچی سردبیر اخبار، فرناز قاضی زاده و نادر سلطان پور مجریان اخبار

معرفی مجریان خبــر تلویزیون فارسی بی بی سی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

سیما علی نژاد

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
حرفه روزنامه نگاری خود را در سال ۱۹۹۰ با نوشتن گزارش برای چند مجله معتبر ایرانی آغاز کرد.
در سال ۱۹۹۳ به عنوان خبرنگار و مجری به بخش فارسی رادیو بی بی سی پیوست.
او در این رادیو در مقام سردبیر خبر و برنامه ھای مستند و آنلاین کار کرده است.

جمال الدین موسوی
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
حرفه خود در بی بی سی را در سال 2001 با کار برای مجله آسیای میانه بی بی سی در ایران و افغانستان شروع کرد. پیش از پیوستن به بی بی سی، سردبیر هفته نامه ای برای پناهندگان افغان ساکن مشهد بود.
فرناز قاضی زاده
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
در برخی از روزنامه های ایران از جمله یاس نو، نشاط و زن کار کرده است.
او حرفه تلویزیونی خود را در سال 2000 به عنوان مجری یک برنامه روزانه علمی در تلویزیون ایران آغاز کرد.

نادر سلطان پور
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
حرفه خبرنگاری را با شروع بکار در یک برنامه هفته ای به نام صدای فارسی
برای جامعه فارسی زبان در اونتاریو در کانادا آغاز کرد.

ناجیه غلامی
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
حرفه رادیویی و تلویزیونی خود را در سال 2001 به عنوان گزارشگر بی بی سی فارسی در شهر مشهد آغاز کرد.
او نخستین خبرنگار فارسی زبانی بود که از سوی دولت ایران برای کار برای بی بی سی مجوز گرفت.

تلویزیون فارسی بی بی سی، پنجره ای تازه به دنیا
گفتگویی با بهروز آفاق، مسئول راه اندازی تلویزیون فارسی بی بی سی
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org:: هدف از راه اندازی شبکه ای خاص برای فارسی زبانان چیست؟

زبان فارسی در بی بی سی خیلی اهمیت دارد. اول به این دلیل که ما یک صد میلیون فارسی زبان در دنیا داریم. بعلاوه برنامه های رادیو فارسی بی بی سی سالیان سال است که در ایران، افغانستان و تاجیکستان شنوندگان زیادی دارد. وبسایت فارسی بی بی سی نیز خوانندگان فراوانی دارد، ولی در حال حاضر مخاطبان ما به خصوص در ایران توجه خود را از رادیو به تلویزیون متمرکز کرده اند و مانند بسیاری از کشورهای دیگر دنیا، تلویزیون رسانه اصلی مردم بخصوص برای خبر شده است.
برای همین ما می خواهیم در مناطق مهم برای بی بی سی در کنار رادیو و وبسایت، تلویزیون نیز داشته باشیم و تلویزیون فارسی یکی از آنهاست. ما پیشتر تلویزیون عربی بی بی سی را راه اندازی کردیم و مایلیم که تلویزیون اردو و هندی هم داشته باشیم، ولی تلویزیون فارسی از اولویت های اصلی ما بوده که حالا امکان راه اندازی آن فراهم شده است.

:: تلویزیون فارسی بی بی سی چه نوع برنامه هایی دارد؟

البته اساس برنامه های تلویزیون فارسی بی بی سی خبر خواهد بود، ولی در کنار خبر، برنامه های متنوع زیادی داریم، مانند مجله های هنری، فرهنگی، علمی و مستند. ما بعضی از بهترین مستندهای آموزشی و سرگرم کننده بی بی سی را با دوبله یا زیرنویس فارسی پخش خواهیم کرد و آثار مستندسازان ایرانی، افغان و تاجیک را به نمایش می گذاریم.
برنامه ای تعاملی به نام "نوبت شما" داریم که هر روز مخاطبان ما می توانند در آن شرکت کنند و نظرات خود درباره موضوعات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را بیان کنند. برنامه های مخصوص جوانان داریم و اصولا رنگ و بوی تلویزیون فارسی بی بی سی، جوان است برای این که مخاطبان ما چه در ایران و چه در افغانستان و تاجیکستان یک نسل تازه هستند و این گروه سنی به رسانه تلویزیون بیشتر توجه دارد.


:: تلویزیون فارسی بی بی سی با هشت ساعت برنامه در روز شروع به کار می کند. آیا مانند تلویزیون عربی بی بی سی برنامه ای برای 24 ساعته کردن این شبکه دارید؟

در حال حاضر توجه ما این است که همین برنامه هشت ساعته را راه اندازی کنیم. هنوز به دراز مدت فکر نکرده ایم. البته خیلی مایلیم که این اتفاق بیافتد.
:: خیلی از مخاطبان سنتی و باسابقه بی بی سی فارسی، شنوندگان رادیو هستند. برنامه های شما برای رادیو در دوره جدیدی که تلویزیون فارسی راه اندازی می شود، چیست؟
برنامه های رادیویی ما به قوت خود باقی است. شما می دانید که برنامه های رادیویی ما حدود ده میلیون شنونده در ایران و افغانستان دارد. من حدس می زنم بخاطر حضور تلویزیون، بینندگان جدید تلویزیون که قبلا به رادیو گوش نمی کردند، بیشتر از نسل تازه فارسی زبان ها، متوجه رادیو ما نیز خواهند شد و چه بسا شنوندگان رادیو ما افزایش بیابد.
بعلاوه بخاطر تلویزیون ما این امکان را داریم که در جاهای بیشتری خبرنگار داشته باشیم. ما همیشه در کابل خبرنگار داشته ایم ولی حالا در آنجا خبرنگار تلویزیون هم داریم. ما اکنون برای اولین بار در بیروت، بیت المقدس و استانبول خبرنگار دایم داریم. در دفتر واشنگتن خبرنگارهای ما تقویت خواهند شد. همچنین تعداد خبرنگاران ما در لندن بیشتر خواهد شد و اینها نه تنها برای تلویزیون، بلکه برای رادیو و وب سایت هم مطلب تهیه خواهند کرد. از یک نگاه، آمدن تلویزیون، کار رادیو و وب سایت ما را تسهیل خواهد کرد.

:: شما مسئولیت هدایت این پروژه را برعهده داشتید. از نظر تجربه شخصی، هدایت این همه آدم در لندن و شهرهای مختلف جهان چطور بود؟

تجربه بسیار بسیار جذاب و جالبی است، البته کار خیلی زیاد و سنگینی است. اما مهم ترین چیزی که به همه دست اندرکاران این پروژه انرژی می دهد، استعداد و سرزندگی این خبرنگاران و تهیه کنندگان است که از ایران، افغانستان و جاهای دیگر آمده اند. امیدواریم نتیجه آن، تلویزیونی باشد با بهترین معیارهای بین المللی و در عین حال یک تلویزیون سرزنده و جوان و صمیمی باشد که چهره تازه ای و لحنی ساده و بی تکلف دارد. امیدواریم این تلویزیون واقعا پنجره ای باشد برای نگاه کردن به بقیه دنیا.

 

::: طریقه ی دریافت شبکه تلویزیونی فارسی بی بی سی :::


تلویزیون فارسی بی بی سی در بیشتر قسمت های قاره اروپا، شرق مدیترانه و شمال ایران با آنتن بشقابی به قطر کمتر از یک متر قابل دریافت است. در جنوب ایران باید آنتن بشقابی بزرگتری داشته باشید و ماهواره تله استار احتمالا تصویر بهتری ارائه می دهد.

در صورتی که آنتن و رسیور را نصب کرده باشید، باید به منوی مربوط به قسمت اضافه کردن کانال بروید. در بیشتر موارد تلویزیون فارسی بی بی سی به طور خودکار پیدا می شود که در فهرست کانال های به عنوان BBC Persian نمایش داده می شود. باید کمی شکیبا باشید چون این کار چند دقیقه ای طول می کشد.
البته چنانچه رسیور شما به طور خودکار کانال بی بی سی را پیدا نکرد می توانید خودتان فرکانس آنرا طبق مشخصات زیر وارد کنید :
 

Telstar 12, 15 degrees West
Transponder 10, 12.608 GHz - Horizontal polarisation
Symbol rate: 19.28 Mbaud
Forward Error Correction (FEC): 2/3

Hot Bird 6, 13 degrees East
Transponder 130, 11.11666 GHz - Vertical polarisation
Symbol rate: 27.5 Mbaud
Forward Error Correction (FEC): 3/4
منبع : بی بی سی


تلویزیون فارسی بی بی سی از طریق دو ماهواره قابل دریافت است :

تله استار 12، با زاویه آنتن 15 درجه غربی و یا هات برد با زاویه 13 درجه شرقی.


بهروز آفاق، رئیس منطقه آسیا در سرویس جهانی بی بی سی، مسئول راه اندازی تلویزیون فارسی بی بی سی است. او مسئولیت شبکه های رادیویی و تلویزیونی و سرویس های چندرسانه ای بی بی سی به زبان های آذری، اردو، ازبکی، اندونزیایی ، برمه ای، بنگالی، پشتو، تامیل، چینی، سریلانکایی، فارسی، قرقیزی و هندی را بر عهده دارد.

بهروز آفاق در آوریل 2006 به ریاست منطقه آسیای سرویس جهانی بی بی سی رسی، بخشی که برخی از خبرسازترین کشورهای دنیا را در خود جا داده است. یکی از اولویت های او راه اندازی یک تلویزیون فارسی زبان برای میلیون ها شهروند ایرانی، افغان و تاجیک بود. گفت وگویی که در زیر می خوانید همزمان با اعلام زمان راه اندازی این تلویزیون انجام شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد