عکس باران

عکس زیبا انسان طبیعت منظره شهر زمین آسمان غروب

عکس باران

عکس زیبا انسان طبیعت منظره شهر زمین آسمان غروب

مناظر زمین از فضا

این روزها توریسم فضایی رونق یافته و میلیاردرهای جهان که در عین حال از جرات و جسارت برخوردار باشند برای سفربه فضا سر و دست شکسته و با گذراندن تمرین های دشوار و قرار گرفتن در لیست انتظار امید سفر به فضا را دارند. توریسم فضایی بین 20 تا 30 میلیون دلار برای فردی که مایل به سفر به فضا بوده و دوست دارد زمین را از فضا وازمدار آن تماشا کند ، هزینه در بردارد. پرداخت چنین مبلغ هنگفتی برای تماشای کره زمین از پنجره یک سفینه فضایی فقط برای افراد اندکی با ثروت های نجومی امکان پذیر است. سفری کوتاه و رایگان برای مشاهده مناظر زمین از فضا . 3 آذر 88 . منبع : ناسا. گزارش : بهرام افتخاری.

تصویر دریاچه نایواشا درکنیا در فاصله 90 کیلومتری شمال شرق نایروبی پایتخت این کشور که در پیرامون آن بزرگترین مراکز تولید گل جهان قرار دارد.

منظره آتشفشانهای کلیئوچفسکوی در شبه جزیره کامچاتکا در شرق دور روسیه. آتشفشان اصلی با رنگ آبی مشخص بوده و رنگ قرمز برفهای منطقه را نشان می‌دهد.

منظره دیدنی جزیره تنه‌ریف در مجمع‌الجزایر قناری اسپانیا و آتشفشان تیده که در قلب آن و در نزدیکی شهر سانتاکروز قرار دارد.

منظره جالب دریاچه بزرگ عامر در مصر در حاشیه کانال سوئز که دریای مدیترانه را به دریای سرخ متصل می‌کند. این دریاچه بزرگ آب شور به کشتی‌هایی که قصد عبور از کانال سوئز را دارند اجازه می‌دهد تا رسیدن نوبتشان در آن لنگر بیندازند.

منظره بزرگترین معدن آهن روباز جهان در قلب جنگل آمازون در کشور برزیل.

تصویر جالب شبه جزیره بنک در ساحل شرقی نیوزیلند که خصوصیت آتشفشانی آن به خوبی از فضا نیز مشخص است.

منظره بدیع از شهر دبی در جنوب خلیج فارس و در هنگام شب. در سمت چپ تصویر جزیره مصنوعی نخل کاملا مشخص است. شاید به جرات بتوان گفت افرادی که به دبی سفر می‌کنند هرگز چنین تصویری از دبی را ندیده‌اند.

فلات تبت از فضا. فلات تبت لقب سومین قطب زمین را دارد زیرا پس از قطب جنوب و قطب شمال دارای بیشترین حجم برف و یخچال‌های دائمی است. این عکس تصویر یخچال‌های به طول 110 کیلومتر را در جنوب غربی لهاسا مرکز تبت نشان می‌دهد.

تصویردیدنی دهانه بارینگر که به دلیل سقوط یک شهاب سنگ در قلب صحرای سنگلاخی آریزونا به وجود آمده است. طول این حفره 1500 متر و عمق 180 متر است.

منظره دیدنی از دریای مانش که در سمت چپ آن سواحل انگلستان و در سمت راست سواحل فرانسه قرار گرفته‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد